Thursday 2 October 2014

Selamat Hari Raya Aidiladha Oktober 2014

Termangu sendirian di dalam kamar tidurku, entah apa yang difikirkan. Bgitulah kehidupan membujang di kota metropolitan  yang serba canggih dan moden ini (kononnya).  Hari ini aku tak bekerja dan tak masuk office pun sekadar check email dr office bg pdftran syarikat oleh staf di office, hanya update ape ape yg patut.

Apa yang dikongsikan pada hari ini ialah berkisarkan Hari Raya Aidiladha yang bakal menjelang tiba. Sekejap je terasa masa dan dunia ini berputar umpama bumi yang berpusing, siang menjadi malam, malam menjadi siang...sama juga pada diriku. Tahun hadapan genaplah 35 thun, alahai...bila la nak kawen ni? Kalau ada lagi kedua dua org tuaku, mesti dah ditembak dgn bberapa soalan tentang menamatkan zaman bujang ni kan! Tba tba terasa rindu dengan dua org tuaku, bgtulah rasanya setiap kali nk raya. Tak kiralah raya aidilfrti ataupun raya aidiladha, lebh lebh lagi terkesima mendengar takbir raya menjelang malam raya. Tuhan je tahu apa perasaan lelaki ini.

Tahun ini seperti kebiasaanya aku tidak balik ke kampung halaman utk beraya kerana persepsiku sudah biasa dgn keadaan ini, lainlah klu hari ry aidilfitri, gila tak balik?! Menangislah kau kt ruang tamu dan jendela sambil mendendangkan lagu Tok Ti....Sayuuuu...Hati ini makin Sayuuu...haha...melalut plak aku aku ni...

Semoga raya aidiladha tahun ni menjadi lembaran hdup yg baru bg ku dan pntu rezeki lebih terbuka, kshtan yang semakin sihat wpon skarang ni tak berapa nak sihat...biasalah umur nk dkt 35 ni, dah nampak usur penuaannya di situ haha... alang alang bercerita mengenai aidiladha, nahh aku sertakan gmbr2 kenangan aidilftri yg lepas utk tatapan pembaca (sekiranya ada follower blog aku ni la) ALAMAK LEMBAP PLAK LINE NAK UPLOD GMBR, TGGU YEA..PADA NEXT POST...hati ini terlalu rindu dgn rumah pusaka dan juga pada abg ku si Hisham yang dok menghulu rumah pusaka bersendirian. Alahai bilalah abg aku ni nak kawen...boleh la ada peneman dan suri hati yg menemankan dia kt rumah pusaka tu skarang...hmmm lepas dia baru turn aku plak...Boleh? moga kmi berdua bertemu jodoh masing2 thun dpn, Amin....

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA DARI KU
ATTA ANTAU LEE...SETAPAK KUALA LUMPUR....;)))

No comments:

Post a Comment